Wat is een goed verhaal?

Een goed verhaal is een authentiek verhaal, jouw verhaal, zonder marketingtructjes en valse schijn. Kortom een goed verhaal raakt, mensen horen het graag en willen het graag delen.

Waar kun je op letten?

Deze punten vind ik belangrijk in een verhaal:

1. Vertel louter en alleen inspirerende verhalen;
2. Zoom in op vakmanschap en vakkennis;
3. Deel alleen authentieke verhalen;
4. Zorg dat in ieder verhaal een boodschap zit.

Weet dat achter iedere ondernemer, ieder product, dienst of bedrijf zit een verhaal. Pas geen gladde trucjes toe. Vertel vanuit je eigen enthousiasme, daar mag best een oneffenheidje of rafeltje in zitten. Vooral voor de ondernemer in het  MKB is verhalen vertellen en delen niet moeilijk, je staat immers met beide benen in je bedrijf. Het vertellen van jouw verhaal hoeft ook niet verschrikkelijk duurt te zijn, ook het inzetten van jouw verhalen hoeft geen vermogen te kosten. Wel moet je bereid zijn je vakmanschap en passie te delen, dat zijn de verhalen die graag doorvertel.

Er was eens…een brandend verhaal dat gedeeld moest worden… leuk om dat van jou te horen en vorm te geven… inge@flyers.nl, leuk als je me mailt.

Hier een filmpje van een Brabantse wijnboer die cider brouwt: