Wie kent jouw verhaal?

Bruno is al jaren klant bij je. Met regelmaat komt hij met een opdracht en die voer je naar tevredenheid uit. Toevallig merk je dat Bruno een klus, die jijzelf prima zou kunnen doen, bij een ander neerlegtā€¦ bij navraag blijkt dat Bruno helemaal niet wist dat jij dit ook kon. Wat jammer dat je Bruno nooit verteld hebt waar je expertise nog meer ligt.

Vertel je klanten wat je doet
Door met je klanten te delen waar je mee bezig bent komen zij op het idee om ook andere opdrachten bij je neer te leggen. Ze zijn immers enthousiast over je werk en hoe prettig is het dan voor hen en voor jou als zij die andere klussen ook bij jou onder brengen.

Hoe houd je je klanten op de hoogte?
Afhankelijk van de wijze waarop je contact hebt met je klanten kun je hen op de hoogte houden van je producten of diensten. Dit hoeft niet in de vorm van een saaie opsomming te zijn; juist een persoonlijke aanpak spreekt aan.

Deel je passie
Van enthousiaste mensen word ik blij. Als je vertelt vanuit je eigen enthousiasme en ervaring heb je mijn aandacht en die van andere (potentiele) klanten zeker ook. Waarom doe jij wat je doet? Waar word jij blij van? En wat kan dat voor mij betekenen?

Vertel je verhaal via verschillende kanalen
Je klanten bevinden zich niet allemaal op hetzelfde moment op hetzelfde kanaal. Slim is om je verhaal te delen via verschillende wegen, denk aan verschillende sociale media, je nieuwsbrief de (lokale) krant of gewoon op een netwerkbijeenkomst.

Ik doe toch gewoon wat ik doe?
Het is goed dat je doet wat je doet, maar klanten moeten niet met klussen naar een ander gaan die jij ook kunt oppakken.

Moeilijk?
Vind je het moeilijk om de vinger te krijgen achter je eigen verhaal? Graag kom ik naar je luisteren. Samen kunnen we het verhaal vorm geven en delen. Zorg dat een bestaande klant nooit meer met een klus naar een ander gaat die jij ook prima kunt verwezenlijken.
Inge@Qlipp.nl .
Qlipp Storytelling