“Kun je ons helpen met het opzetten van onze online communicatie?”, vraagt een klant."
Tuurlijk, doe ik graag!
Een belangrijk doel voor mijn klant is het verhogen van hun online zichtbaarheid en ‘engagement’; oftewel bevlogenheid.
Zichtbaarheid vergroten met social storytelling
Om de zichtbaarheid te vergroten werken we op basis van de gekozen strategie een contentplan uit. We zorgen ervoor dat je overzicht hebt over wat wanneer verteld wordt. We zetten social storytelling in waarbij we een enthousiaste groep medewerkers motiveren en faciliteren bij het vertellen over hun eigen specifieke werkzaamheden. Hun eigen verhalen en die van hun collega’s delen ze via hun eigen sociale netwerken. Je kunt je voorstellen dat het bereik van de berichten zo vele malen groter is. Bovendien bereik je op deze manier mensen die al een latente link hebben met je bedrijf via je medewerker.
Bevlogenheid?
Maar hoe verhoog je de bevlogenheid bij je klanten? Een goede start is te beginnen bij je eigen mensen, je medewerkers. Het wordt “employee engagement” genoemd en komt erop neer dat je mensen zo enthousiast zijn over wat ze bij jou doen dat ze dat graag willen uitdragen. Niet alleen de communicatieafdeling, maar het hele bedrijf zorgt voor het creëren van ambassadeurs. Immers bij een hoge employee engagement zijn medewerkers trots om voor het bedrijf te werken en dragen dit uit. Doordat de medewerkers dit uitdragen heeft de klant een positievere ervaring en waardeert jouw bedrijf hoger.
Rekruteren
Ook bij het rekruteren van nieuwe medewerkers werkt social storytelling positief. Toekomstige medewerkers zijn al betrokken geweest bij je bedrijf via social media kanalen van je eigen mensen. Ze hebben al gesnuffeld aan jullie manier van werken en hebben een indruk van je bedrijfscultuur.
Kan ik je helpen bij het opzetten van je online strategie? Laat het me weten, ik help je graag!