Opnieuw heb je je voorgenomen om zichtbaar te zijn op socials.
Met een zucht open je je laptop om aan de slag te gaan.
Je kopje ayurvedische kruidenthee met hibiscus,
engelwortel en gember staat bemoedigend te dampen.
Wat heb je een hekel aan dat ‘kijk-mij-leuk-en-belangrijk-zijn-gedoe’.
Er gaat ook zo verdomd veel tijd in zitten,
als je alle uren die je in het maken van socials; zou stoppen in een opleiding Frans,
sprak je het nu foutloos Frans.
Merde!
Als je de reacties bekijkt is het helemaal zonde van je tijd.
Ook met Canva maak je geen verschil.
Okay Canva is wel leuk om in te werken, maar je bent nóg meer tijd kwijt,
het ziet er beter uit, al zeg je het zelf,
maar ook hier geen respons.
Hoe tof zou het zijn als klanten op je berichten reageren,
ingaan op je vragen en klikken op je links?
Dat je posts leiden tot toffe klantcontacten?
Dat is mogelijk. Ik geef je één tip, schrijf in plaatjeswoorden.
Vaak zie ik dat je je posts en mails niet specifiek schrijft.
Ik kan jouw woorden niet vastpakken.
Ze zijn abstract, ongrijpbaar.
Ik zie ze niet voor me.
Ik houd van details en jouw lezers ook.
We willen graag plaatjeswoorden.
Abstracte woorden zijn bijvoorbeeld fruit, liefde, dier, maatschappij.
Concrete woorden zijn appel, een kopje thee op bed, een bruine beer, of groentewinkel.
Bij ‘voertuig’ heeft je lezer geen beeld, bij ‘fiets’ wel, dat is een plaatjeswoord.
Het leuke van die plaatjeswoorden is dat ze naast een beeld
ook een gevoel bij je lezer opwekken.
Als je schrijft, geef dan details, schrijf wat je ziet, hoort, ruikt of voelt.
Beroer de zintuigen.
Dus niet: hij is verliefd.
Maar: hij zat in elkaar gedoken achter de kast met spionageboeken en kon alleen maar naar de bibliothecaresse kijken.
Hoe beeldender je verhaal, hoe meer je lezer je gelooft en met je meevoelt.
Leuk hè?!
Dit is een van de onderwerpen waar ik aandacht aan besteed in de training "In 100 dagen meer klanten"...
Met de aan de S.L.A.G methode help ik ondernemende professionals om meer klanten te trekken met oprechte storytelling.
Op die manier zijn ze woest aantrekkelijk en worden ze gekozen door de allerleukste klanten. Ik help ze om zich met hun bedrijf te positioneren en op een prettige, effectieve manier te communiceren.
Zo hebben ze een plan en halen ze hun gewenste resultaten.
In '100 dagen meer klanten' werk ik in kleine online groepjes met persoonlijke aandacht en kleinschalige, memorabele LIVE dagen (max 10 deelnemers).